خانه / برنامه ریزی مالی / پولدارها چه کسانی هستند؟ ثروتمندان یا پردرآمدها؟!

پولدارها چه کسانی هستند؟ ثروتمندان یا پردرآمدها؟!

در گفت و گوهای روزمره بسیار اتفاق افتاده است که گفته ایم و شنیده ایم فلانی خیلی پولدار است. اما واقعا این پولدار بودن به چه معناست؟ ما به چه کسی می گوییم پولدار؟ به کسی که خیلی راحت خرج می کند، غذای خوب می خورد، مسافرت های خوب و لاکچری می رود، برند می پوشد؟ و یا نه ؟ به کسی می گوییم پولدار که ظاهرش و زندگی اش چندان تفاوت معناداری از نظر ظاهری با بقیه نمی کند، حتی ممکن است ظاهر زندگی اش از آدمهای متوسط جامعه هم پایین تر باشد اما در واقع دارای دارایی های زیادی مثل زمین، ملک، آپارتمان و … است و یا اینکه هیچ کدام؟ فردی که هم دارایی های زیادی داشته باشد و هم زندگی ظاهری لاکچری و پر زرق و برقی داشته باشد؟ شما به کدامیک از این سه گروه می گویید پولدار؟

شاید ازخودتان بپرسید خب که چه؟ حالا چه فرقی می کند که ما کدامیک از این گروهها را پولدار بدانیم و کدام را نه؟! واقعیت ar rolex submariner mens rolex calibre 2836 2813 114060 97200 automatic silver tone این است که من با این سوال می خواستم شما را در رابطه با دو عبارت کاملا متفاوت کمی حساس کنم. بماند که برخی حتی این دو عبارت را گاهی اوقات معادل یکدیگر به کار می برند. این دو عبارت، عبارتند از: “ثروت” و “درآمد”.

تفاوت ثروت و درآمد

ثروت آن چیزی است که خود را در قالب دارایی های یک فرد نشان می دهد؛ زمین، ملک، طلا و جوهرات، ارز، سهام شرکت های بورسی، ارزهای دیجیتال، دارایی های مربوط به کسب و کار، سپرده های بانکی و… در حالی که درآمد آن چیزی است که به عنوان یک جریان مالی و به طور روزانه یا ماهیانه به دست می آید که می تواند ناشی از سود و درآمدسازی دارایی های شما باشد و می تواند هم ناشی از ارائه خدمات شخصی شما باشد و هیچ ارتباط به دارایی های شما نداشته باشد. بنابراین تعریف انسان ثروتمند از انسان پردرآمد کاملا متفاوت است.

فردی ممکن است کاملا ثروتمند باشد (زمین دار بزرگی باشد) اما از دارایی هایش جریان درآمدی مشخصی نداشته باشد و کاملا مثل آدمهای متوسط زندگی کند و یا به عبارت بهتر ثروت او نتوانسته کیفیت زندگی بهتری را برای او به ارمغان بیاورد. در مقابل فردی ممکن است کاملا پردرآمد باشد؛ مثلا یک تعمیرکار حرفه ای صنعتی را در نظر بگیرید یا یک مدرس درجه یک خصوصی دروس کنکور. این افراد درآمد خیلی خوبی دارند اما الزاما ثروتمند نیستند؛ یعنی هم می توانند ثروتمند باشند و هم نه!

ثروت، فردا را تضمین می کند و درآمد، امروز را

امیدوار هستم آن چه در مورد تفاوت ثروت و درآمد مدنظرم بود را شفاف بیان کرده باشم. حالا می خواهم جان کلام را با شما در میان بگذارم؛ من به کسی می گویم پولدار که هم ثروتمند باشد و هم پردرآمد. یعنی اگر ثروتمند است، دارایی هایش در مسیر پولسازی باشد و نه دارایی های غیرمولد که اثرات کوتاه مدتی بر زندگی ندارند. و اگر پردرآمد است، پس انداز و سرمایه گذاری را great site خوب بشناسد و بتواند بخشی از درآمدهایش در مسیر درست و در جهت ثروت سازی سرمایه گذاری کند. آدم های ثروتمند زیادی وجود دارند که علی رغم دارایی های زیادشان کیفیت زندگی چندان مطلوبی ندارند و در مقابل آدمهای پردرآمد زیادی هم هستند که تمام درآمدشان را خرج می کنند بدون اینکه توجهی به پس انداز و ثروت سازی داشته باشند و جریان درآمدی آینده زندگی اشان را تضمین کرده باشند. در واقع هر کدام از این دو موضوع “ثروت” و “درآمد” که به تنهایی مدنظر قرار گیرند، اشتباه است.

ثروتمندی بدون درآمدسازی، حکم یک بیمه و تضمین برای خود فرد و وارثانش دارد و تاثیری بر کیفیت زندگی فرد ندارد. پردرآمد بودن بدون توجه به ثروت سازی، در لحظه حال زندگی زیبا و مرفهی را برای فرد به همراه دارد اما بدون وجود چشم انداز روشن و تضمینی برای آینده.

و اما حرف آخر اینکه اگر اهل حساب و کتاب و ثبت و ضبط مسائل مالی و تجزیه و تحلیل های اقتصادی هستید یادتان باشد که جای برآورد “ثروت” در ترازنامه است و جای “درآمد” در برنامه بودجه ماهیانه و صورت های سود و زیان. فراموش نکنید که چه شما یک فرد باشید و چه شما به عنوان یک کسب و کار به این موضوع بیندیشید، تفاوتی نمی کند؛ یک فرد یا یک کسب و کار، هم ترازنامه های مطلوبی نیاز دارند و هم صورت های سود و زیان خوب.

همانطور که پیش تر نیز گفتم ثروت و درآمد هر دو مهم هستند؛ یکی از آنها تضمین کننده امروز است و یکی تضمین کننده فردا؛ و برای داشتن یک زندگی مطلوب هم باید امروز خوبی داشت و هم فردا و چشم انداز مطلوب.

مطلب پیشنهادی

همه چیز از پس انداز شروع می شود

واقعیت این است که اگر چیزی برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، دیگر اهمیتی ندارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *