خانه / برنامه ریزی مالی / راهکارهایی برای کاهش هزینه های زندگی

راهکارهایی برای کاهش هزینه های زندگی

اگر می‌خواهید از نظر اقتصادی هوشمندانه زندگی کنید و به آرامش و امنیت مالی برسید، در ابتدای مسیر باید بتوانید هزینه‌های فردی خود را مدیریت کنید. شاید فکر کنید کاهش هزینه‌ها این روزها سخت و غیرممکن شده است، اما باید بگوییم با رعایت چند نکته ساده ممکن است بتوانید بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید. در این مطلب با ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها به شما کمک می‌کنیم تا هزینه‌های خود را کاهش دهید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اولویت‌بندی نیازها و خواسته‌ها

قبل از اینکه به سراغ ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها برویم، بهتر است با نیازها و خواسته‌ها آشنا شوید و بتوانید آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. برای ثبات مالی و کاهش هزینه‌ها، باید یاد بگیرید که نیازهایتان را بر خواسته‌ها اولویت دهید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور نیازها را از خواسته‌ها تفکیک کنیم؟ به طور کلی نیازها، چیزهایی هستند که بدون آنها نمی‌توانید زندگی کنید. نیازهای شما، عبارتند از: سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی، غذا، پوشاک و سایر اقلام ضروری. از سوی دیگر، خواسته‌ها چیزهایی هستند که می‌توانید بدون آن‌ها نیز زندگی کنید. برای افرادی که می‌خواهند مدیریت مالی داشته باشند، خواسته‌ها در اولویت‌بندی، بعد از نیازها قرار می‌گیرد.

این موضوع بسیار مهم است که، به عنوان یک فرد دارای گرایش مالی، یاد بگیرید که چگونه نیازهای خود را بر خواسته‌های خود اولویت دهید. اگر هر چیزی را که دوست دارید بخرید، حتی زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید، از نظر مالی غیرمسئول هستید و ممکن است تأثیر زیادی روی شرایط مالی شما بگذارد. توصیه می‌کنیم ۱۰ درصد از درآمد ماهانه خود را صرف خواسته‌هایتان کنید. rolex sea dweller replica با توجه به این نکته، اگر می‌خواهید چیزهای بیشتری را خریداری کنید پس باید درآمد بیشتری کسب کنید.

چگونه نیازهای خود را بر خواسته‌ها اولویت دهید؟

برای اینکه اولویت‌بندی درستی داشته باشید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱- نیازها و خواسته‌های خود را فهرست کنید

نوشتن نیازها و خواسته‌هایتان به شما در اولویت‌بندی آن‌ها کمک می‌کند. نیازها باید قبل از خواسته‌ها فهرست شوند. نیازهای شما باید به ترتیب اهمیت شامل اجاره خانه، کمک هزینه تغذیه، هزینه‌های پزشکی و سایر نیازهای اولیه، باشد. می‌توانید خواسته‌های خود را در سلسله مراتبی از اولویت‌ها گروه‌بندی کنید و آن‌هایی را که توانایی پرداخت آن را ندارید به ماه بعد منتقل کنید.

2. در مورد قیمت نیازها و خواسته‌های خود تحقیق کنید

در مورد قیمت چیزهایی که در لیست خود آورده‌اید، تحقیق کنید و آن را بنویسید. ممکن است قیمت‌های دقیقی نداشته باشند و مجبور باشید حدودی بنویسید، اشکالی ندارد اما اینکار را انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا محاسبه کنید چقدر ممکن است در یک ماه هزینه کنید و آیا با درآمد ماهانه شما مطابقت دارد یا خیر. با این کار می‌توانید چیزهایی را که ممکن elf bar Snoow Tobacco است شما را بدهکار کند، حذف کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا بیشتر بر نیازهای خود تمرکز کنید تا خواسته‌ها.

  1. برای نیازهای اولیه نیز حساب شده هزینه کنید

درست است که نیازهای اولیه در اولویت هستند و باید برای آن‌ها هزینه کنید، اما شما می‌توانید برای آن‌ها نیز حساب شده و درست هزینه کنید. به طور مثال خوردن غذا ضروری است، اما وقتی می‌توانید در خانه آشپزی کنید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، مجبور نیستید در رستوران‌ها غذا بخورید. اگر نمی‌توانید آشپزی کنید، می‌توانید به جای رستوران‌های بزرگ و گران‌قیمت، چند رستوران ارزان را انتخاب کنید. همچنین، اگر از نظر مالی توانایی اجاره یک آپارتمان بزرگ را ندارید، به دنبال گزینه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر باشید که به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. اگر به این موارد دقت نکنید، برخی از نیازهای اولیه می‌توانند به خواسته تبدیل شوند.

4. با خودتان صمیمانه رفتار کنید

در بودجه خود واقع‌بین باشید و چیزهایی را که نمی‌توانید از عهده آن برآیید فهرست نکنید. اگر برخی از نیازهای شما باعث می‌شود بیشتر خرج کنید، به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر باشید. شما تنها کسی هستید که بودجه خود را می‌بینید، پس مهربان‌تر و واقع‌بین‌تر تصمیم بگیرید.

توجه داشته باشید که هرگز خواسته‌های خود را بر نیازهای خود اولویت ندهید. این یک حرکت مالی مخاطره آمیز است که ممکن است شما را دچار مشکل و بدهکاری کند.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ها

حالا که با نیازها و خواسته‌ها آشنا شدید وقت آن رسیده که بگوییم چطور با چند روش ساده می‌توانید هزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. با کاهش هزینه‌های خود راحت‌تر می‌توانید نیازها و خواسته‌های خود را تامین کنید. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای کنترل وضعیت پولی خود، وجود دارد. در اینجا چند استراتژی برای کنترل و کاهش هزینه‌ها را برای شما آورده‌ایم که به قرار زیر است:

1. هزینه‌های خود را بنویسید!

کمی تمرکز روی هزینه‌ها تاثیر بسیاری در مدیریت هزینه‌های شما دارد. اغلب، مردم نمی‌دانند پولشان به کجا می‌رود، همچنین نمی‌دانند که این خریدهای جداگانه چگونه جمع می‌شوند و هزینه‌های سرسام آور به بار می‌آورند؟ ممکن است از اینکه ماهانه چقدر در آنلاین‌شاپ‌ها یا کافی‌شاپ‌ها هزینه می‌کنید متعجب شوید. فقط نوشتن آن‌ها می‌تواند شما را آگاه کند. اگر نوشتن روی کاغذ برایتان سخت است می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف که برای این منظور ارائه شده‌اند استفاده کنید.

اپلیکیشن موبایل فانوس را امتحان کنید تا تراکنش‌هایتان را ردیابی کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کنید، به این صورت آگاه می‌شوید، هزینه‌های‌تان به کجا می‌رود. در مقاله‌ای به طور کامل اهمیت این موضوع را برای شما توضیح داده‌ایم.

2. بودجه ریزی کنید!

به طور کلی بودجه‌ریزی یعنی پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها برای مدتی مشخص. شاید فکر کنید بودجه‌ریزی فقط برای کسب‌وکارهای بزرگ انجام می‌شود. اما خوب است بدانید برای مدیریت فردی هزینه‌ها نیز باید از بودجه‌ریزی استفاده کنید. در مقاله‌ای به طور کامل بودجه ریزی و فرار از بی نظمی های مالی را برای شما آورده‌ایم. حتماً این مطلب را بخوانید. پس از تنظیم بودجه، زمان تعیین اهداف پس‌انداز می‌رسد. با هدف‌گذاری به مراتب از هزینه‌های غیرضروری خود چشم‌پوشی می‌کنید تا سریع‌تر به اهدافی که تعیین کردید برسید.

3. هزینه‌های تکراری خود را ویرایش کنید!

شاید ماهانه برای موارد تکراری‌ای هزینه می‌کنید که بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید. زمانی که هزینه‌های خود را نوشتید خواهید دید که ماهانه چقدر هزینه‌های تکراری دارید که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید. از خدمات اشتراکی مانند اشتراک سایت‌های فیلم گرفته تا باشگاه بدنسازی که ماهانه برای آن‌ها هزینه می‌کنید و خیلی کم از آن استفاده می‌کنید. برای ویرایش این هزینه‌ها از خود بپرسید آیا هنوز از آن خدمات استفاده می‌کنید و از آن لذت می‌برید؟ اگر جواب شما خیر است، اشتراک را لغو کنید!

4. با یک لیست خرید کنید

اگر برای خرید خود لیست داشته باشید و هدفمند خرید کنید علاوه بر اینکه در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید، کمتر در فروشگاه پرسه می‌زنید و به طبع کمتر خریدهای غیرضروری را انجام می‌دهید. وقت گذاشتن برای نوشتن یک لیست یا استفاده از یک اپلیکیشنِ لیست روی گوشی‌تان، می‌تواند تمرکز شما را حفظ کند و به شما کمک کند برای موارد غیرضروری کمتر هزینه کنید.

5. به خود یک دوره انتظار بدهید

قبل از خریدهای بزرگ، 24 ساعت یا حتی یک هفته، به خودتان «تایم اوت» بدهید. اگر به خرید چیزی فکر می‌کنید که قیمتی بیش از بودجه شما دارد، به خوبی فکر کنید که آیا واقعاً لازم است آن را بخرید؟ آیا این فقط یک خرید فوری و شتاب‌زده نیست؟ این کار ممکن است شما را از غرق شدن در هیجان خرید چیزهایی که نیاز ندارید باز دارد.

موارد بالا تعدادی از راهکارهایی برای کاهش هزینه ها می‌باشد. همان طور که دیدید برای مدیریت مالی فردی و کاهش هزینه‌ها حتماً نیاز به کارهای خارق‌العاده نیست و با رعایت چند نکته ساده به خوبی می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید.

در پایان اینکه در این مطلب راهکارهایی برای کاهش هزینه ها را برای شما بیان کردیم. در پایان باید بگوییم که سعادتمندی و آرامش مالی یک فرد یا یک خانواده فقط در گرو پول درآوردن و سرمایه‌گذاری نمی‌باشد، البته که این موارد بسیار اهمیت دارد، اما این‌ها فقط یک کفه ترازو هستند و کفه دیگر آن درست و هوشمندانه خرج کردن است. به طور کلی دلیل اصلی اینکه افراد ثروتمند نمی‌شوند، این است که سواد مالی ندارند و به دنبال آن نیز نیستند، اینکه برای کاهش هزینه‌های خود به دنبال راهکار هستید به شما تبریک می‌گوییم، شما جزء افرادی هستید که در حال بالا بردن سواد مالی خود هستند و این بسیار عالی‌ست.

 

 

مطلب پیشنهادی

همه چیز از پس انداز شروع می شود

واقعیت این است که اگر چیزی برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، دیگر اهمیتی ندارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *