خانه / دوره های آموزشی / دوره مدیریت مالی فردی (PFM)

دوره مدیریت مالی فردی (PFM)

مدیریت مالی شخصی چیست؟

همه افراد نیازمند این هستند که بدانند چگونه باید در خرید کردن و خرج کردن پولهایشان درست تر عمل کنند. باید بدانند که پولهایشان را با هر حجمی که هست (چه خیلی کم و چه خیلی زیاد) چگونه و در قالب کدام دارایی ها سرمایه گذاری کنند. مدیریت مالی شخصی (PFM) به طور خلاصه عبارت است از اصول و تکنیک های درست خرج کردن، درست پس انداز کردن، درست سرمایه گذاری کردن و مدیریت اقتصاد زندگی. به طور کلی و به عبارت ساده تر مدیریت مالی شخصی عبارت است از هنر مدیریت پول. 

چرا مدیریت مالی شخصی (PFM) مهم است؟

پول نقش مهمی در زندگی همه انسانها بازی می کند و اهمیت زیادی در سطح رفاه، شادمانی و آرامش افراد دارد. دنیای امروز دنیای پیچیدگی هاست و از جمله مهمترین آنها مسائل مالی و پولی است. تحلیلگران مالی، کارشناسان بازاریابی و متخصصان رفتاری، به طور مداوم در حال تحلیل و آنالیز ما هستند و هر روزه ابزارهای جدید مالی، پیشنهادات، تخفیف ها، تسهیلات و وامها و … را پیش چشم ما قرار می دهند و ما را با انتخاب های متفاوتی مواجه می کنند. از سوی دیگر، مشکلات اقتصادی کلان نظیر تورم، نابسامانی های ارزی و … نیز به سهم خود می تواند کیفیت زندگی هر یک از ما را به چالش بکشد. بنابراین آمادگی برای مواجهه با هر یک از این پدیده ها، نیاز به دانش مالی (سواد مالی) دارد؛ دانشی که علاوه بر آموزش مفاهیم اقتصادی مهم و حیاتی، با اصلاح رفتارها و عادتهای غلط مالی متداول، بتواند منجر به درست خرج کردن، درست پس انداز کردن و در نهایت درست سرمایه گذاری کردن شود.

مدیریت مالی شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مختلف چه در سنین میانسالی باشند و چه در سنین جوانی، چه خانم باشند و چه آقا، چه مجرد باشند و و چه متاهل، تفاوتی نمی کند. مخاطبان پی اف ام همه کسانی هستند که چه در زندگی شخصی و چه در زندگی خانوادگی خود به دنبال مدیریت بهینه تر پول خود هستند. اینکه پول ها را چطور خرج کنند؟ چطور پس انداز کنند؟ چگونه یک برنامه مالی استاندارد و دقیق برای خود یا خانواده خود تنظیم کنند، که در آن اهداف، بودجه، وضعیت مالی و همه آن چیزهایی که یک فرد به آنها نیاز دارد، در آن گنجانده شده باشد و از همه مهمتر اینکه چگونه پولهایشان را درست سرمایه گذاری کنند؛ بدون آنکه درگیر اخبار روزمره قیمت دلار و مسکن و هر چیز دیگری بشوند.

افراد مختلف با توجه به شرایط درآمدی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و … در مواجهه با پول و مسائل مالی نیازها و دغدغه های متفاوتی دارند. برخی افراد در بخش مدیریت هزینه هایشان دچار مشکل هستند؛ ممکن از است که بیش از حد نیاز خرید کنند و یا برای کالاها و خدماتی هزینه کنند که در اولویت هایشان نبوده است و دچار تصمیمات لحظه ای شوند. هزینه هایی می کنند که بعد از آن دچار عذاب وجدان می شوند و یا به بیان دقیق تر روی خروجی های پولهایشان کنترل درستی ندارند و علی رغم اینکه می دانند پس انداز خوب و مهم است، اما موفق به این کار نمی شوند. گروهی دیگر در مدیریت سرمایه گذاری دچار مشکل هستند. پولهایی در اختیار دارند که نمی دانند در اقتصاد پرنوسان ایران، آن را چطور و کجا سرمایه گذاری کنند که از تندبادهای تورمی و نوسانات ارزی در امان بمانند. مدیریت مالی شخصی پاسخی است برای همه این افراد و همه این دغدغه ها.

 

پرسش هایی که در این دوره پاسخ داده می شود:

  • تیپ شخصیت پولی ما چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
  • چرا سواد مالی مهم است و آموختنش در دنیای امروز اجتناب ناپذیر؟
  • خطاهای رفتاری و عادتهای نادرست پولی و مالی ما کدامند؟
  • چطور با اصلاحات کوچک رفتاری، موفقیت های بزرگ مالی بیافرینیم؟
  • چگونه در نابسامانیهای اقتصادی، ناترازیهای دخل و خرج را به تراز و یا حداقل برسانیم؟
  • چطور برای خود (خانواده) هدفگذار کنیم، بودجه ریزی کنیم و خلاصه یک برنامه مالی کامل داشته باشیم؟
  • چگونه می توان بازارهای بازارهای طلا، ارز، مسکن، بورس، صندوق های سرمایه گذاری و … را تحلیل کرد؟
  • پولهایمان را با چه درصدی و در قالب کدام یک از انواع دارایی ها، سرمایه گذاری کنیم؟
  • چگونه می توان با کمترین میزان ریسک، اقدام به سرمایه گذاری کرد و البته بازدهی چشمگیری داشت؟

 

برای ثبت نام در دوره مدیریت مالی فردی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک اطلاعات کامل و ثبت نام در دوره مدیریت مالی فردی (PFM)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *